Albert Heijn introduceert slim boodschappenlijstje
Eerder deze week berichtten we al over de voice-app van Jumbo. Albert Heijn komt al snel met een antwoord. De grootste online supermarkt van Nederland introduceert intelligente boodschappenlijstjes, speciaal voor haar online klanten. Op basis van je koopgedrag stelt AH.nl nu een boodschappenlijstje voor jou voor. Dit wordt gebaseerd op jouw aankoophistorie, en de frequentie waarmee je bepaalde boodschappen bestelt. Wanneer je inlogt met jouw Albert Heijn account, en je jouw bonuskaart gekoppeld hebt, kan het nu dus zijn dat je boodschappenlijstje al vooraf ingevuld is. Je kunt natuurlijk zelf gewoon artikelen verwijderen of toevoegen. Het is een stukje extra service dat AH biedt.
Nog sneller online boodschappen doen
Dankzij het intelligente boodschappenlijstje van AH is het mogelijk om nog sneller online je boodschappen te bestellen. Ons koopgedrag is vrij voorspelbaar. Het is daarom best “gek” dat we elke keer weer de aardappelen en frisdrank aan moeten klikken, terwijl we dit wekelijks bestellen. Op basis van jouw aankoophistorie weet Albert Heijn heel goed wat jij wanneer nodig hebt. Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld een keer in de maand een pot pindakaas koopt. In dat geval zal dit eens per maand op je lijstje komen staan. Het is in die zin ook een handig geheugensteuntje. Producten die je eigenlijk altijd koopt en gebruikt zul je zo niet snel vergeten.
Nog meer innovatie bij Albert Heijn
Het slimme boodschappenlijstje is niet de enige vernieuwing bij Albert Heijn. Met de productscanner kun je nu ook artikelen scannen. De AH app geeft vervolgens weer wat de herkomst van het product is, en welke recepten je er eventueel mee kunt bereiden. Bovendien introduceert Albert Heijn ook nog een speciale chatbot die jou inspirerende recepten biedt. Dankzij dergelijke technieken en innovaties maakt Albert Heijn het online boodschappen doen, en het zoeken naar recepten, steeds gemakkelijker.